پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

معرفی دیواره انجیر چشمه

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ب.ظ

برای دریافت اندازه واقعی بر روی تصویر کلیک کنید

درود دوستان

در این پست به معرفی کلی دیواره انجیر چشمه ومناطق سنگنوردی موجود در این منطقه می پردازم در پست های بعدی مشخصات هر مسیر و اطلاعات آنها را درج خواهم کرد.

دیواره انجیرچشمه در استان گلستان و شهرستان رامیان قرار دارد، مجموعه مسیر های موجود در منطقه انجیر چشمه به چند دسته تقسیم می شوند.مسیر های اسپرت پایین دیواره-مسیر هایی که بر روی دیواره اصلی قرار دارد-مسیر هایی که پشت دیواره اصلی قرار دارند.

در قسمت پایین دیواره حدودا 5 مسیر، در دیواره اصلی 4 مسیر آماده و در پشت دیواره یک مسیر آماده(در این قسمت مسیرهایی در حال برسی برای گشایش است) وجود دارد.

جنس سنگ دیواره انجیر چشمه آهک است و به دلیل جنگلی بودن منطقه در قسمت های زیادی از دیواره گل سنگ، بوته، در طاقچه ها درختچه مشاهده می شود.در قسمت پایین دیواره رود خانه وجود دارد و معمولا در تمام فصل های سال آب دارد منتها در اوایل فصل بهار آب رود خانه به پای بعضی مسیر ها میرسه البته مقدارش خیلی کم هست، قبلا چشمه ای در نزدیکی مسیر ها وجود داشت که متاسفانه با سیل چند سال پیش کل اکوسیستم این منطقه رو به هم ریخت، چشمه دیگری در فاصله 10 دقیقه ای از جاده وجود دارد.

برای دسترسی به مسیر های دیواره حدودا 20 دقیقه کوهپیمایی سبک رو تا پای مسیر ها دارید، دو مسیر قدیمی در ابتدای کار و دو مسیر تازه گشایش شده کمی با فاصله از آنها قرار دارند.

پشت دیواره اصلی منطقه کوچکی برای مسیر های اسپرت قرار داره که جای کار زیادی رو داره در حال حاضر یک مسیر آماده در این قسمت هست و یکی دو قسمت رو برای گشایش در آینده انتخاب کردیم.

در پست های آینده ی مربوط به معرفی مناطق سنگنوردی، جزییات مسیر های انجیر چشمه و به معرفی منطقه سنگنوردی قلعه ماران پرداخته خواهد شد.

در صورت انتشار این مطلب 

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ(http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۱)

۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۸:۱۵ طوبا آذرگشب
درود 
خونه جدید مبارک. 
و مرسی به خاطر معرفی منطقه. امیدوارم به زودی بتونم روی مسیرهایی که زحمت معرفیش رو کشیدی تلاش کنم. 
پاینده باشی 
پاسخ:
درود
ممنونم طوبا
در پست بعدی تک تک مسیر ها رو معرفی می کنم
ایشالا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی