پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

دیواره ماهور

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ

درود دوستان

چندی قبل در یکی از پست ها اشاره به یک دیواره سنگنوردی جدید در منطقه انجیر چشمه داشتم، فرصتی فراهم شد تا مجدد به منطقه سر بزنم و مسیر های ایجاد شده رو برسی کنم.

این دیواره در ادامه رودخانه انجیرچشمه قرار دارد با ادامه دادن رودخانه از مسیر های اسپرت تا مکان مورد نظر حدودا 10 تا 15 دقیقه زمان مورد نیاز است.

سنگ مورد نظر به صورت حفره های بسیار زیاد و اصطکاکی نمایان است در رو به روی آن هم سنگی با ارتفاع کوتاه برای تمرین بولدر موجود است که در قسمتی از این سنگ تک رولی نصب شده است.

تصویر مربوط به زمستان سال گذشته 

در حال حاظر دو مسیر توسط دوستان در این قسمت ایجاد شده است.

مسیر زنوز دو طول بوده و رول کوبی شده است درجه مسیر حدودا 5.9 الی 5.10A این مسیر مناسب برای آموزش سنگنوردی و صعود های کرده ای است.

مسیر گردآفرید این مسیر به صورت ابزار گزاری صعود می شود ابتدای مسیر یک تک رول به چشم می خورد بعد از چند متر صعود با یک شکاف بسیار باریک مسیر شروع شده و رفته رفته وضعیت شکاف مناسب تر می شود در انتهای مسیر سنگ های ریزشی زیادی وجود دارد که در برنامه های آینده حتما پاک سازی خواهد شد.

1درجه صعود این مسیر 5.10َA و درجه جدیت آن R است.

این سنگ جدید هنوز هم برای چند مسیر دیگر جای کار و گشایش دارد به دلیل شیب مثبت و گیره های زیاد مسیر های آموزشی و متوسط خوبی از دل آن ایجاد می شود اما نیاز به پاک سازی مناسب دارد.

به سبب قرار داشتن رودخانه در پای مسیر در زمستان و فصل های پر بارش آب تا پای مسیر جریان دارد اما در تابستان تا نیمه های پاییز وضعیت مناسب تر هست.

Zenouz 5.10A

Gordafarid 5.10A / R


1- درجه جدیت مسیر به وضعیت میانی ها، وضعیت ابزار گذاری و... گفته می شود.
مسیری که میانی گذاشتن روی آن تقریبا دشوار بوده، احتمال شکسته شدن یا خورد شدن سنگ وجود دارد، بین میانی های خوب چند متری صعود نا مطمئن وجود دارد تا به قسمت خوب مسیر برسید.
کروکی مسیر ها را در برنامه بعدی درج می کنم(عکس مناسب از طول های مسیر نداشتم)

نظرات  (۱)

ای ولا امید دمت گرم کروکیم بزار پاشیم بیایم
پاسخ:
درود مهدی جان چشم در خدمتیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی