پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

گشایش مسیر ابر مرد

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ق.ظ

درود دوستان

مدتی بود که گشایش مسیر جدیدی را در منطقه انجیر چشمه رامیان شروع کرده بودم یک شکاف بسیار بزرگ روی این دیواره بود که همیشه وقتی می دیدمش ذهنم را به خودش مشغول می کرد تا یه روزی صعودش کنم و مسیری رو در اون قسمت باز کنم. بلاخره شرایط تقریبا فراهم شد و استارت کار را با چند نفر از دوستان زدیم که در ادامه بیشتر توضیح میدم.

مسیر ابر مرد

طول اول 

همین طور که در تصویر میبینید این مسیر در دیواره انجیر و ما بین مسیر های ترنج و هدیه دریا(رکاب) قرار داره برای شروع این مسیر حدودا 5 الی 6 متر رو به سمت طاقچه ای که بالای مسیر قرار داره صعود می کنید از سه قسمت مختلف قابل صعود هست که بسته به توانایی تون انتخاب می کنید.

به طاقچه که رسیدید مسیر با یک شکاف باریک شروع میشه که رفته رفته جای خودش رو به یک تنوره میده که با تکنیک صعود میشه و لذت بخش هست، در نهایت با ادامه مسیر به کارگاه می رسید.

این طول با ابزار صعود میشه و به جهت ایمنی در دو نقطه که ابزار شما به درستی جای گذاری نمیشه دو عدد رول زده شده، ابزار های قابل استفاده برای این طول کیل و فرند هستند.(شکاف ها مناسب فرند هستند و کیل جای گذاری مناسبی ندارد)

کارگاه این طول در وضعیت راحت و روی طاقچه قرار دارد.

(صعود چند متر تا ابتدای طاقچه مسیر کاملا آزاد است و میانی نصب نشده برای فرود از این قسمت هم فعلا کارگاهی ایجاد نشده اما در برنامه های آینده این قسمت آماده خواهد شد.)

کارگاه طول اول از بولت های HSA و HST تشکیل شده است


طول دوم

با مقداری تراورس به سمت راست شروع به صعود مسیر می کنید و به سمت کلاهکی که در بالا قرار داره ادامه می دید این طول که تقریبا فیس هست در قسمت هایی امکان ابزار گزاری رو به شما میده و باز هم در نقاطی رول کوبیده شده است.(زیر کلاهک)

کارگاه این طول در قسمت ریزشی قرار داره که احتمالا مقداری خاک و سنگ ریز از زیر پای شما بیرون خواهد آمد اما به دلیل فاصله حمایت چی با زیر مسیر خطری برای هم طناب شما به حساب نمیاد.

کارگاه این طول هم در وضعیت راحت و روی طاقچه قرار دارد.برای صعود این طول به سایز های ریز و متوسط کیل و فرند نیاز دارید.

کارگاه طول دوم از دو بولت HSA تشکیل شده است.

این طنابچه به صورت موقت نصب شده تا در برنامه های بعدی تعویض شود

طول سوم

این قسمت از مسیر یک طول 40 متری است و تمام مسیر احتیاج به ابزار گزاری دارد مسیر در داخل یک تنوره بزرگ که یک شکاف در وسط آن قرار دارد شروع شده و بعد از 10 متر صعود از این قسمت خارج می شوید و به دو مسیر مشخص شده در تصویر زیر می رسید هر دو این شکاف ها به بالا راه دارند و فقط کراکس های آنها متفاوت است ترجیها با نیم طناب صعود کنید.

برای صعود این طول باید نسبت به ابزارگزاری سریع باشید چون جای پای خیلی مناسبی را ندارید.

و در نهایت کارگاه این مسیر هم در وضعیت راحت قرار دارد چنانچه تصمیم داشتید به بالای دیواره صعود کنید سمت چپ شما قبل از درختی که قابل مشاهده است چند رول کوبیده شده که مصنوعی صعود می شود و به بالای دیواره راه دارد.

(در برنامه های آینده احتمالا چند میخ یا یکی دو رول بولت به جهت ایمنی بیشتر در این طول به کار گذاشته می شود)

طول سوم مسیر ابرمرد

کارگاه طول سوم دو عدد بولت HSA

چند تصویر دیگه از مراحل گشایش

کروکی مسیر

برای نمایش در سایز بزرگ تر کلیک کنید

درجه ها ی اعلام شده ممکن است در اینده تغییر کند در این صورت کروکی آپدیت می شود.

پوستر مسیر ابرمرد

این مسیر را به یاد و گرامی داشت زحمات و خدماتی که زنده یاد علی اسماعیلی برای رشد سنگنوردی و کوهنوردی منطقه داشتن گشایش کردم اسم مسیر هم به یاد ایشون انتخاب شده که واقعا جز این نبودند یادشان گرامی.

دوستانی که در این اقدام هم کاری داشتند آقای زائر در اولین برنامه و آقای مهاجر در چهار برنامه حضور داشتند که از این دوستان تشکر می کنم و امید وارم همیشه موفق باشند.(ادامه گشایش هم به صورت انفرادی انجام شده است)


مطالب مرتبط با این پست:

کروکی مسیر ها

معرفی مسیر های دیواره انجیر چشمه

معرفی دیواره انجیر چشمه

چه بولتی استفاده کنیم؟

نظرات  (۱)

۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۳:۵۶ شهرام عباس نژاد
سلام و خسته نباشی . 
کم کم کورپی رو هم حذف کن تا آثار قشنگی که به جا میگذاری.
پاسخ:
درود اقا شهرام
ممنون از توجهتون چشم حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی