پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است


درود دوستان
مشغول خوندن اخبار سایت پتزل بودم که به یک لینک جالب برخورد کردم و پیشنهاد می کنم که شما هم چند دقیقه ای برای دیدنش وقت بزارید.
صعود آنلاین به دیواره الکاپیتان از مسیر معروف دماغه با همراهی Lynn Hill, Tommy Caldwell, and Alex Honnold در این تصاویر سه بعدی که به خوبی و با کیفیت بالایی کار شده، نمای کاملی از هر طول دیواره همراه با مشخصات، محل کارگاه ها، قسمت ها و طاقچه های معروف رو مشاهده می کنید.(مانند سنگ چکمه، سقف بزرگ و...)
شخصا از دیدنش لذت بردم پیشنهاد می کنم شما هم امتحان کنید.

Start The Climbing


امید قدیم
۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

درود دوستان

اهمیت مصرف آب در فعالیت های ورزشی بر کسی پوشیده نیست، خصوصا رشته هایی مثل کوهنوردی، سنگنوردی که آب و مایعات نقش بسیار مهمی رو در بدن ایفا می کنه، احساس تشنگی کردن یکی از آخرین نشانه های کم آبی بدن هست و همواره باید به صورت آهسته و پیوسته در طول تمرین آب مصرف کنید.


چه میزان آب باید بنوشید؟

قبل از تمرین: ۲ ساعت قبل از تمرین ۳ فنجان آب بنوشید. نصف تا یک لیوان نیز بلافاصله قبل از تمرین.

در حین تمرین: در حین تمرین بایستی هر ۲۰ تا ۱۵ دقیقه به اندازه یک لیوان آب بنوشید. هرچند این موضوع در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد با گذشت چند هفته بدن شما به این موضوع عادت می کند.

بعد از تمرین: پس از تمرین بدن به علت تعریق به آب نیاز دارد تا آب از دست رفته در حین تمرین را جبران کند. به ازای هر کیلوگرم وزنی که بعد از تمرین کم می کنید یک فنجان آب بنوشید.

امید قدیم
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

منطقه انجیر چشمه زمستان

درود دوستان

این هفته به منطقه انجیر چشمه رفتم و با یک هوای کاملا متفاوت مقداری سنگنوردی کردم، منطقه پوشیده از برف شده بود که طی چند سال گذشته و در این ماه یک مقدار غیر عادی بود، امسال واقعا هوا سرد هست.

تصمیم داشتم تا طول سوم مسیر پژواک رو سولو صعود کنم، پایین مسیر منتظر در اومدن آفتاب بودم، هواشناسی رو چک کرده بودم و حتم داشتم که هوای خوبی رو خواهیم داشت، دوستانمان در منطقه شب مانی کرده بودند مقداری صحبت کردیم و کم کم کوله دیواره رو آماده کردم تا برنامه رو اجرا کنم.

امید قدیم
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود دوستان

همه سنگنوردان می دونند که داشتن عضلات قوی شکم چقدر در کیفیت کارشون تاثیر داره، معمولا عضلات شکم به راحتی شکل نمی گیرند برای داشتن شکم مناسب یا شش تکه! به تمرینات مداوم نیاز دارید، خیلی از این حرکت ها نیاز به داشتن لوازم پیشرفته و رفتن به باشگاه های بدن سازی رو نداره و به راحتی می تونید این حرکات رو در منزل یا سالن های سنگنوردی انجام بدید.

جستجویی رو در این خصوص داشتم و یک مقاله مناسب رو پیدا کردم که شما رو به خوندنش دعوت می کنم.

تمرینات زیر برای تقویت عضلات شکم طراحی شده اند، با انجام مداوم این تمرینات و رعایت اصول تغذیه صحیح می تواند به شکم ۶ تکه دست یابید،این تمرینات عضلات راست شکمی،عرضی شکم و عضلات مورب شکمی ( عضلات پهلو ) را به خوبی تقویت می کنند.

حرکتV

عضلات هدف: راست شکمی و عرضی شکم

حالت شروع: بر روی نیمکت یا کف اتاق با زانوهای خمیده و دست های باز شده به سمت سقف به پشت دراز بکشید.سرباید در حالت خنثی باشد و فضایی ما بین چانه و سینه وجود داشته باشد.با تمایل چانه و سینه به سمت بالا، عضلات شکم را منقبض کنید و شانه ها را از کف اتاق یا نیمکت بلند کنید. همچنین پاهای خود را به سمت بالا و سقف بلند کنید و سعی کنید پاهای خود را با دستتان لمس کنید.به حالت اول برگردید.
امید قدیم
۱۸ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

درود دوستان

دوست خوبم مهدی شاهی(مربی درجه سه سنگنوردی)به تازگی مقاله کوتاهی در خصوص فاکتور سقوط و فاکتور سقوط های بیش از دو گرد آوری کرده که به زبان خیلی ساده به توضیح این مطلب پرداخته است.پیشنهاد می کنم مقاله رو دریافت و مطالعه کنید.

دریافت فایل
حجم: 467 کیلوبایت


امید قدیم
۱۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

(برای نمایش تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید)

درود دوستان

مدتی وبلاگ رو به روز نکرده بودم و سعی داشتم که با خبر اتمام گشایش مسیر جدید این کار رو انجام بدم که بلاخره میسر شد.

این مسیر اسپرت بوده و در منطقه انجیر چشمه (پشت دیواره) و کنار مسیر آفتاب قرار داره مسیر بیشتر به صورت فیس و با شیب همراه هست متراژ مسیر 10 متر میشه، کارگاه مسیر زنجیر و حلقه هست، بولت هایی که در کارگاه به کار گرفته شده اورجینال هستند که در پایان این پست مشخصاتش رو درج می کنم.

امید قدیم
۰۶ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر