پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

معرفی سایت سنگنوردی آفتاب(بجنورد)

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۰۹ ب.ظ
سایت سنگنوردی آفتاب
درود دوستان
مدتی قبل برای برگزاری کلاس سنگنوردی به بجنورد رفته بودم و با این منطقه از نزدیک آشنا شدم به دنبال فرصت مناسبی بودم تا برای صعود مسیر ها مجدد برگردم هر چند حضور کوتاهی داشتم اما تجربه صعود در مناطق جدید همیشه خوب و آموزنده است.
سایت آفتاب هم از نظر دسترسی و هم عوارض ابتدای مسیرها شباهت قابل توجهی به منطقه پل خواب داره البته در ابعاد بسیار کوچکتر این منطقه جز سایت های تازه تاسیس کشور محسوب میشه و پتانسیل بسیار مناسبی برای گشایش مسیر های بیشتر داره
سایت سنگنوردی آفتاب در فاصله 13 کیلومتری از شهر بجنورد در میانه راه جاده روستای آبچور قرار گرفته است فاصله بسیار نزدیک این منطقه نسبت به شهر و مسیر های متعدد آن، یکی از محاسن خوب این سایت محسوب می شوند.
با توجه به اینکه موقعیت سایت در گوگل مپ ثبت شده فکر نمی کنم نیازی به توضیحات بیشتری در این مورد باشه فقط در مورد دسترسی و موقعیت رسیدن به مسیر ها چند نکته اضافی می کنم.
ورودی اصلی سایت کمی جلوتر از مکانی است که مپ به شما نمایش می دهد در سمت راست شما جادده خاکی و درختان همراه با جوی آب (چشمه تولکه آبچور) به چشم می خورد راه پاکوب در سمت چپ جاده به صورت شن اسکی کاملا مشخص است حدودا پنج تا ده دقیقه زمان برای پیمایش و رسیدن به پای مسیر ها نیاز دارید در حین راه قسمت های ابتدایی دیواره که فعلا مسیری بر روی آنها گشایش نشده را خواهید دید.
حدودا 20 مسیر اسپرت در این سایت گشایش شده که در بین آنها تعدادی مسیر بولدر همراه با کارگاه دو یا تک نقطه و چند مسیر ترد وجود دارد همچنین صفجه اول تا دوم بعضی از مسیر ها برداشته شده است.
بعضی از مسیر ها گیره های ناخنی بدون ریشه ای دارند که احتمال کنده شدن آنها بر اثر فشار بسیار زیاد است پیشنهاد می کنم هشیار باشید و از هلمت استفاده کنید.
درجه اکثر مسیر ها در رنج 5.10 و 5.11 قرار دارد و موقعیت بسیار خوبی برای سنگنوردانی است که در این گرید کار می کنند چرا که تنوع تکنیک و عوارض در مسیر ها به خوبی وجود دارد.
آب آشامیدنی در منطقه وجود ندارد و باید آب مورد نیاز را حمل کنید.
قسمت های مناسب چادر زدن در پای مسیر ها وجود دارد و سرویس بهداشتی صحراهی هم در قسمت چپ دیواره احداث شده است.
همانطور که از نام سایت مشخص است در طول روز با تابش آفتاب همراه است و در فصل گرم سال بهترین زمان صعود بعد از ظهر است.
دوستانی که در این منطقه فعالیت می کنند در حال گشایش مسیر های بیشتر هستند و فکر می کنم این سایت در آینده به یکی از کامل ترین مجموعه های سنگنوردی خراسان شمالی تبدیل خواهد شد.
در ادامه چند تصویر از مسیر ها درج می کنم تا با موقعیت منطقه بیشتر آشنا بشید
قسمت های میانی سایت 
در اینجا چهار مسیر به فاصله عرضی کم کنار یکدیگر گشایش شدند
مسیر در حال صعود پرستو 5.11b
مسیر براکه 5.12b
قبل از کراکس بولت با حلقه فرود نصب شده است
مسیر کمان ابرو 5.11c
مسیر تنوره 5.10c
برای مشاهده کروکی مسیر ها و اطلاعات بیشتر از منطقه به سایت iadventure مراجعه کنید
به عنوان کسی که همیشه تاکید بر گزارش نویسی، ارائه کروکی و معرفی مناطق سنگنوردی دارم و از سختی های این مساله به خوبی آگاه هستم از این سایت که افتخار آشنایی حضوری باتیم آنها را هم داشتم اطلاعات بسیار خوبی کسب کردم و بهشون خداقوت می گم به شما هم توصیه می کنم حتما سر بزنید و با مناطق بکر ایران آشنا شوید.

پ ن:
سال خوبی رو براتون آرزو می کنم
نزدیک به یک سال از انتشار آخرین پستم می گذره اشتباهات نگارشی رو نادیده بگیرید
هنوز هم با انتشار گزارش اینستاگرامی کنار نیومدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی