پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

گزارش گشایش مسیر پژواک

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ق.ظ

درود

بهار 1393 بود که برای آموزش صعود و فرود به گروه نوتاش به انجیر چشمه رامیان رفته بودم بعد از مدتی تمرین،گشتی در منطقه زدم به جهت پیدا کردن موقعیتی برای گشایش و مسیری که با یک تنوره شروع می شد نظرم رو جلب کرد و بعد از برگشت به خونه مقدمات کار برای گشایش این مسیر رو شروع کردم.

موضوع رو با باشگاه البرز در میان گذاشتم در ابتدا استقبالی صورت نگرفت که باعث دلخوری من شد..و کار با پشتیبانی گروه نوتاش شروع شد.

مدت زمان گشایش این مسیر خیلی طول کشید علتش هم نبود هم طناب و نداشتن دریل شارژی و شرایط آب و هوایی منطقه بود با اینکه سعی کردم مسیر با ابزار صعود بشه اما باز هم جاهایی نیاز به یک رول برای اطمینان داشت و اینکه طول اول هم رول کوبی شده بود.

اما خلاصه با همکاری چند نفر از دوستانم در دو سه هفته مداوم مسیر پژواک کامل شد که ازشون تشکر خواهم کرد.

اما بریم سراغ معرفی مسیر:

مسیر پژواک شامل 4 طول میشه که هر طول به صورت طبیعی صعود میشه و متراژهر طول 25 متر(طول آخر حدودا 23 متر) هست با توجه به موقعیت مسیر و طاقچه های بزرگ مجبور شدیم که متراژ طول ها رو 25 متر در نظر بگیریم،مسیر از پای کار با یک شکاف کوچیک شروع میشه و چند متر بالا تر تبدیل به یک تنوره میشه وتا انتهای طول یک این تنوره ادامه داره.طول یک رول کوبی شده اما فاصله رول ها بلند هست در دو قسمت از مسیر با توجه به عوارض طبیعی موجود رول نزدیم و نیاز به رد کرذن تسمه از حفره ها دارید.درجه پیشنهادی این طول رو 5.10A.B قرار دادم.

طول یک هنگام گشایش

کارگاه طول یک

طول دوم که از کارگاه طول اول با یک تراورس به سمت راست شروع میشه و به یک کنج تقریبا خفته می رسه این طول با ابزار صعود میشه شکاف تقریبا کوچکی که ابزار های ریز تا متوسط رو در دل خودش جای میده برای اطمینان یک رول وسط این طول کوبیده شده است،این طول در نهایت به یک طاقچه تقریبا بزرگ میرسه که در پشت سنگی قرار گرفته است کارگاه کاملا قابل رویت هست.درجه پیشنهادی این طول رو 5.10A قرار دادم.

طول دوم هنگام گشایش

کارگاه طول دوم

 طول سوم هم به صورت ابزار گزاری صعود میشه که با یک شکاف تقریبا بزرگ و صاف شروع میشه بعد از 5 متر صعود به یک طاقچه خیلی کوچک که جای مناسبی برای استراحت هست می رسید و در همون نقطه یک رول کوبیده شده است.در نهایت با ادامه مسیربه صورت مستقیم به کارگاه طول سوم می رسید که به صورت نیمه معلق قرار گرفته است.درجه پیشنهادی این طول را 5.10AB قرار دادیم.

کارگاه طول سوم

اما آخرین طول مسیر از سمت چپ کارگاه سوم شروع میشه در اینجا یک شکاف کج رو مشاهده می کنید و این شروع مسیر هست که به مقداری صعود و یک جامپ کوچیک به یک طاقچه خیلی کوچیک میرسید که یک رول کوبیده شده،این طول هم با ابزار صعود میشه و ابزار برای شروع، ابزار های متوسط و در اواسط مسیر نیاز به ابزار های ریز دارید.با توجه به موقعیت مسیر مجبور به یک تغیر جهت در مسیر میشید که در این طول به یک یا دو عدد تسمه برای بلند کردن میانی ها نیاز دارید.در همین قسمت ها رول کوبیده شده هست.در طول چهارم هم سه عدد رول کوبیده شده است، در آخر این طول به یک طاقچه راحت میرسد و مکان مناسبی برای استراحت است.درجه پیشنهادی این طول را 5.11A قرار دادیم.

شروع طول چهارم

طول چهارم هنگام گشایش صندلی که باهاش رول میزدم جا موند :)

کارگاه طول چهارم

آپدیت جدید کروکی

برای نمایش در سایز برزگتر روی تصویر کلیک کنید

مسیر پژواک

منطقه انجیر چشمه این جاده به شاهرود می رسد


و دوستانی که در انجام این گشایش همکاری کردند:

گروه نوتاش:احمد زائر(پشتیبانی قسمتی از لوازم و مقداری از هزینه های مالی)قاسم رازقندی(همکاری در چند برنامه)باشگاه البرز:دانیال شعبانزاده(همکاری در چند برنامه)متین پدیدار(همکاری در چند برنامه) از این دوستان تشکر می کنم که قدمی برای به انجام رسیدن این کار برداشتند.

  • طول اول 5.10A،B – 25M
  • طول دوم 5.10A – 25M (ابزار)
  • طول سوم 5.10A،b – 25M (ابزار)
  • طول چهارم 5.11A – 23M (ابزار) 
  • مسیر کاملا از پایین به بالا گشایش شده است.
  • برای گشایش مسیر از دریل دستی استفاده شد.
  • ابزار هایی که در هنگام گشایش استفاده شد کیل و هگزان بودند.
  • از بولت  HSA و صفحه رول های کاراکال استفاده شد.
  • کارگاه اول و دوم زنجیر و حلقه هستند،کارگاه سوم و چهارم با سیم بکسل و طناب و حلقه ایجاد شده اند.
  • در درجه بندی مسیر ابزار خور بودن و میزان استرس و… لحاظ شده است.
  • تصاویری که برای معرفی درج شده هنگام گشایش بوده، در برنامه های بعد شکاف ها پاکسازی شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی