پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

سنگنورد دوم گیر کرده است

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ب.ظ
درود دوستان
اگر صعود کننده دوم در زیر یک کلاهک گیر کند و خودش به تنهایی قادر به صعود نباشد نفر سرطناب باید راهی برای بالاکشی او پیدا کند.در صورتی که طناب کافی موجود بود می توان انتهای طناب را برای او به پایین فرستاد تا او بتواند با کمک طناب و انتقال وزن بر روی آن مسیر را صعود کند.
اگر این مانور امکان پذیر نبود باید یک سیستم بالاکشی بر روی طناب باردار که وزن نفر بر روی آن است ایجاد کنید.بار باید از روی ریورسو به قرقره یک طرفه که در بالای سیستم بالاکشی است منتقل گردد.
1- بر روی طناب سمت ترمز یک گره چفت شونده میزنیم. این گره امکان قفل شدن طناب و آزاد شدن دست برای انجام سایر امور را فراهم می کند.
2- قرقره یک طرفه بر روی طناب دیگر در جهت سمت باردار طناب متصل می کنیم. مطمئن باشید که تمامی ابزارها در جهت درست و محل مناسب خود برای بالاکشی نصب شده باشند.قرقره یک طرفه را بر روی اسلینگی که به نقطه مرکزی کارگاه متصل شده نصب می کنیم.
3- یک کارابین به حفره مخصوص ریورسو متصل کنید و از آن به عنوان دستگیره برای خلاص کردن طناب استفاده کنید.وزن بر روی قرقره یک طرفه منتقل می شود.
4- می توان از میکرو ترکشن به عنوان یک قرقره یک طرفه در بالاکشی های ساده یا ترکیبی استفاده نمود.انتخاب نوع سیستم بالاکشی بستگی به عواملی نظیر وزن نفر دوم اصطکاک طناب بر روی سنگ و غیره دارد.
در هنگام بالاکشی همواره اظافی طناب دوم را به صورت مداوم جمع کنید تا از احتمال ایجاد خلاصی در سیستم جلوگیری شود.

پ ن: همانطور که در بالا توضیح داده شد انتخاب روش و شیوه بالا کشی به عوامل زیادی بستگی دارد نکته دیگر ابزارهای همراه شما هستند که نقش مهمی دارند و ممکن است مجبور باشید تنها از پروسیک استفاده کنید.
مطالب مرتبت با این پست:
منبع:
https://www.petzl.com/US/en/Sport/Second-climber-stuck--hauling-on-a-loaded-rope

در صورت انتشار این مطلب 

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ (http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی