پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

شست و شوی ابزار فنی

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ب.ظ

درود دوستان

اهمیت شست و شوی و تمیز بودن ابزار ها بر کسی پوشیده نیست همان طور که ابزارهایی مثل طناب، هارنس و اسلینگ به سبب جنس آسیب پذیرشون نیاز به مراقبت با دقتی دارند، ابزار های فلزی مثل کارابین فرند گری گری و ... نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بعد از شست و شوی و تمیزی، ابزارها باید همیشه و در همه حال روان باشند پیچ کارابین به راحتی باز و بسته بشه مخصوصا فنر کوئیک دراو ها که روان بودن اون کمک بسیار زیادی به انداختن طناب در داخل اونها می کنه.

ابزار های فلزی معمولا با ورود گرد و غبار، دانه های ریز سنگ یا شن، خیس شدن و ضربه خوردن تحت آسیب قرار می گیرند. زمانی که پیچ کارابین رو باز و بسته می کنید باید به ریتم صدای بسته شدن پیچ دقت کنید اگر هنگام بستن صدا تولید می کنه یا وجود مانع ضعیفی رو حس می کنید یکی از دلایلش می تونه کثیف بودن ابزار باشه پس با مشاهده همچین شرایطی به ابزارتون رسیدگی کنید.

یکی از ابزارهایی که آلودگی در آن همیشه مشاهده میشه گری گری هست اگر همین الان به داخل گری گری خودتون نگاهی کنید متوجه این آلودگی میشین پرزها، گرد و غبار، دانه های ریز سنگ که همگی از طناب به داخل اون انتقال پیدا می کنه.

در این جا من فرند رو برای تمیز کردن انتخاب کردم.

ابتدا انتهای تسمه ها رو که بر اثر استفاده در مرور زمان افشان شده بود رو مرتب می کنم برای این کار لبه یک چاقو رو داغ کنید و به قسمت مورد نظر نزدیک کنید برای جلو گیری از آسیب به تسمه از نزدیک کردن شعله کبریت یا فندک خود داری کنید.

1اگر تسمه هاتون مقدار قابل توجهی کار کرده می تونید یک بک آپ هم برای هر کدوم درست کنید و اگر تسمه ها احتیاج به تعویض شدن دارن بسته به مدل ابزارتون از تسمه دایناما و یا طنابچه 6 یا 7 میل استفاده کنید.

برای شست و شوی فرند ها می تونید از آب مقطر استفاده کنید اما چون ممکنه بهش دسترسی نداشته باشید استفاده از آب جوشیده سرد شده هم مناسب هست.

آب رو بجوشونید و منتظر باشید تا کاملا سرد بشه و ته نشین هم صورت بگیره بعد از این آب رو ظرف به ظرف کنید و بعد آماده استفاده هست.

فرند ها رو با آب بشویید و تمیز کنید بادامک ها رو باز و بسته کنید تا آب بهتر با گرد و غبار درگیر بشه، میتونید تمام قسمت ها رو با آب بشویید.

ته نشین ذرات موجو در ابزار بعد از اولین شستشو بهتره این کار رو چند بار انجام بدین

بعد از آبکشی و آبگیری فرند ها رو میزاریم به حال خودش تا خشک بشن اگر از پارچه استفاده کردین بهتره که ازنوع بدون پرز استفاده کند چون مجدد پرز ها به قسمت فنر ها جذب میشه، بعد از خشک شدن نوبت روانکاری فرند ها هست برای این کار از اسپری 2WD-40 استفاده می کنیم.

یک لوله همراه این اسپری هست که کار رو راحت کرده و می تونید در جای مناسب محلول رو اسپری کنید، فنر ها، پیچ ها، پین دهانه کارابین و...

اگر ابزار شما تسمه داره مراقب باشید که این مواد به تسمه برخورد نکنه می تونید تسمه ها رو بپوشونید.

اگر محلول زیادی رو استفاده کردین اون رو بایک دستمال پاک کنید و چند روزی به ابزاها استراحت بدین تا حلالش از بین بره و بعد آماده استفاده هست.

(توی این دوره استراحت می تونید بادامک ها رو باز و بسته کنید و مجدد ابزار رو تمیز کنید چون مقداری محلول اضافی ما بین بادامک ها باقی می مونه) 

قبل و بعد از شست وشوی



1-اگر بک آپ گرفتید حتما مراقب باشید که کارابین رو از هر دو(تسمه و طنابچه)عبور بدید و بهتره که قبل از رفتن روی مسیر فرند ها رو به کارابین تجهیز کنید.

2-در سال 1953 شرکت تازه تاسیس Rocket Chemical واقع در ایالت کالیفرنیای امریکا، دست به تولید اولین سری از محصولی به نام WD-40 زد که برای چربی گیری، گریس زدایی و تمیزکاری قطعات مورد استفاده در صنایع هوا - فضا و موشک بکار می رفت. موفقیت، پس از چهل بار تلاش برای جداسازی آب از فرمول شیمیایی ماده بدست آمد و از این رو، شرکت آن را WD-40 نامید که مخفف جمله Water Displacement perfected on 40th است. از این محصول اولین بار برای حفاظت از موشک های Atles در برابر زنگ زدگی و خوردگی استفاده شد و جالب است بدانید تا کنون هیچ شرکت دیگری موفق به کشف فرمول آن نشده است.

به یاد داشته باشیم که همیشه باید به برسی ابزار ها اهمیت بدیم اونها رو چک کنید تمیز کنید و در بهترین جایی که می شناسید ازشون نگه داری کنید.
اهمیت به لوازمتون اهمیت به خودتون هست.

با تشکر از راهنمایی های آقای عباس نژاد

در صورت انتشار این مطلب 

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ(http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی