پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

درود دوستان

این هفته اقدام به گشایش مسیر اسپرت جدید در منطقه انجیر چشمه(سنگ آفتاب) کردیم، رول کوبی ها با دریل دستی انجام می گیرد و کامل شدن مسیر نیازمند زمان است اگر شرایط آب و هوا خوب باشد در برنامه هفته آینده کامل خواهد شد.

گزارش و معرفی بعد از اتمام مسیر درج خواهد شد.

امید قدیم
۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

نمایی از منطقه قلعه ماران و روستای پاقلعه

برای نمایش در سایز بزرگتر کلیک کنید

درود دوستان

منطقه قلعه ماران مسیر های سنگنوردی پراکنده ای دارد و مرکزیت خاصی ندارد طوری که همه مسیر ها کنار مسیر دیگری باشند و به راحتی قابل دسترس باشند، عموما مسیر ها به صورت سنگ های منفرد هستند و برای دسترسی به اونها باید با منطقه آشنایی کامل رو داشته باشید.

برای رسیدن به منطقه قلعه ماران از شهرستان رامیان به سمت روستای پاقلعه حرکت می کنید، و بعد از آن با ادامه دادن جاده خاکی که از ابتدای روستا به بالا می رود به سمت آبشار پشمکی حرکت می کنید این محل که در بین افراد به خانه سرهنگ معروف است ابتدای پاکوب برای دسترسی به چند مسیر است.

امید قدیم
۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود دوستان

این طناب ویژه گی های متفاوتی داره که باعث شده بین دیواره نورد ها محبوبیت خوبی رو به دست بیاره در ادامه به معرفی این طناب می پردازم.

Opera8.5 MM Unicore که به تازگی به خانواده ب آل وارد شده از سری طناب های دینامیک است که قابلیت استفاده به صورت تک طناب نیم طناب و جفت طناب رو همراه خودش داره.

امید قدیم
۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود دوستان

در پست قبلی به معرفی کلی منطقه سنگنوردی انجیر چشمه پرداختم، در این پست به معرفی مسیر ها و اطلاعات اونها می پردازم.

مسیر های اسپرت پایین دیواره شامل 5 مسیر زیر 20 متر می شوند.

اگر از سمت چپ دیواره شروع کنیم مسیر یک بی نام بوده، رول کوبی شده، فاصله اولین رول بسیار زیاد است جوری که شگرد باتوم و کارابین هم جواب نمی دهد!کارگاه این مسیر بر روی طاقچه قرار دارد و دو رول بولت 8 بدون زنجیر بر روی آن قرار دارد.درجه مسیر حدودا 5.10A است.

امید قدیم
۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

برای دریافت اندازه واقعی بر روی تصویر کلیک کنید

درود دوستان

در این پست به معرفی کلی دیواره انجیر چشمه ومناطق سنگنوردی موجود در این منطقه می پردازم در پست های بعدی مشخصات هر مسیر و اطلاعات آنها را درج خواهم کرد.

دیواره انجیرچشمه در استان گلستان و شهرستان رامیان قرار دارد، مجموعه مسیر های موجود در منطقه انجیر چشمه به چند دسته تقسیم می شوند.مسیر های اسپرت پایین دیواره-مسیر هایی که بر روی دیواره اصلی قرار دارد-مسیر هایی که پشت دیواره اصلی قرار دارند.

امید قدیم
۰۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر


درود دوستان

مدتی هست که از هارنس Petzl Sama استفاده می کنم تصمیم گرفتم پستی با موضوع برسی این هارنس درج کنم تا کمکی باشه برای کسی که قصد خرید این هارنس یا مدل های مشابه این رو داره به خاطر اینکه فناوری به کار گرفته شده در این هارنس در چند مدل معروف Petzl دیده میشه

امید قدیم
۰۵ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

مدتی هست که شرکت کمپ از ابزار حمایتی جدید خود با نام ماتیک رو نمایی کرده است، این ابزار شباهت زیادی به Grigri شرکت پتزل دارد و شاید هم در مواردی خلاقانه تر از آن هم باشد.

از بارزترین ویژگی های این دستگاه خارق العاده و انقلابی می توان به:
• کاهش شدت ضربه سقوط تا 40% توسط سیستم خلاقانه ترمز در مقایسه با دیگر دستگاه های حمایتی اتوماتیک قفل شونده
• قفل کردن طناب و در نتیجه کنترل سرعت حین فرود در صورت بیش از حد و یا به سرعت کشیدن دستگیره توسط سیستم اختصاصی ضد-هراس اشاره کرد.(به نقل از شرکت مصفا)

حفره ای که برای اتصال کارابین طراحی شده بزرگ است و پیچ کارابین از آن عبور می کند.

این ابزار برای تک طناب های دینامیک قطر 8.6 الی 10.2 طراحی شده است.

برای قرار دادن طناب داخل ابزار نیاز به بازکردن ابزار مانند Grigri نیست.

وزن این ابزار 276 گرم است.

این پست رو جهت معرفی ایجاد کردم برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم کلیپ معرفی محصول رو مشاهده بکنید تا با قابلیت هاش بیشتر آشنا بشید.

مطالعه این لینک هم خالی از لطف نیست.

در صورت انتشار این مطلب 

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ(http://pakoob.blog.ir) درج شود.

امید قدیم
۰۴ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

درود دوستان

بلاخره بعد از تست کردن چند سرویس دهنده داخلی و خارجی بلاگ رو برای ادامه فعالیتم انتخاب کردم و موفق شدم گلچینی از مطالب وبلاگ قبلی رو به اینجا منتقل کنم.

از این به بعد تمامی نوشته ها و فعالیت و گزارش و... در اینجا درج میشه نسخه بلاگفا غیر فعال شده و نسخه ورد پرس هم بعد از انتقال مطالب غیر فعال می شود.

ممنون از دوستانی که توی پاکوب قدم میزدنند و میزنند.

امید قدیم
۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

مدتی قبل مطلبی رو در خصوص مسیر دماغه در وبلاگم گذاشته بودم این مطلب ترجمه ای بود از آقای عباس محمدی متاسفانه به دلیل مشکل بلاگفا این مطلب پاک شد و تصمیم گرفتم تا مجدد درج کنم.

مقداری تصویر با توضیح کوتاه به مقاله اصلی اضافی شده است،از شما دعوت به خواندن این پست می کنم.

ال کاپیتان ( Elcapitan) قله ای است به ارتفاع ۲۳۰۵ متر در دره ی یوسه میتی ( Yosemite ) کالیفرنیا . جبهه ی جنوب غربی و جنوب شرقی این قله دیواره های عظیمی را به وجود آورده اند که ۱۰۰۰متر ارتفاع داشته و شامل طول های متعددی با درجه ی سختی شش و ( A3 )می باشند . محل تلاقی این دو جبهه « دماغه » ال کاپیتان را به وجود آورده که در زیر گزارشی ازنخستین صعود آن را می خوانید .

امید قدیم
۰۳ آبان ۹۴ ، ۲۱:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر