پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

ساخت پنل سنگنوردی در خانه

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۱۳ ب.ظ
درود دوستان
شاید شما هم به این فکر کردید که در خانه دیواره تمرینی سنگنوردی داشته باشید این روز ها به دلیل آپارتمان نشینی یا هزینه های بالای مواد اولیه شاید کم تر سراغ این ایده بریم البته ناگفته نماند که تنوع سالن های سنگنوردی در شهر های بزرگ این روزها به شدت در حال رشد و افزایش است و محدودیت خاصی نیست تا سراغ این ایده ها بریم.
اما از آنجایی که سالن سنگنوردی شهر به دلیل مشکلاتی1 مدت هاست که تعطیل شده ناچار شدم یک پنل تمرینی در پارکینگ خونه درست کنم تا بتونم تمرین های مختصری رو انجام بدم.
خوب بریم سراغ ساخت پنل تمرینی
همین طور که در تصویر زیر می بینید این طرح بسیار ساده هست از دو قسمت اصلی تشکیل شده که به وسیله دو عدد لولا بهم متصل شده استفاده از لولا به این دلیل هست که شیب پنل قابل تنظیم باشه.
برای حمایت به دیوار هم نقاطی برای اتصال از ستون ها ایجاد کردم که در حال حاظر از دو قسمت استفاده شده و با زنجیر به دیوار متصل کردم.
بند رخت رو ندیده بگیرید :)
قسمت بالایی محل قرار گیری پنل اصلی هست و به خاطر اینکه هم هزینه کاهش پیدا کنه و هم پنل نسبتا قوی داشته باشم از قوطی 2*2 3 میلی متری استفاده کردم ابعاد پنل اصلی 240*120 هست نکته قابل توجه اینه که در این سایز فقط تخته چند لایی خارجی می تونید پیدا کنید(244*122) که البته قیمت بالا تر اما کیفیت مطلوب تری نسبت به مدل های ایرانی داره.
قسمت پایینی هم به دیوار بسته میشه برای این کار میتونید از بولت های صنعتی استفاده کنید من از بولت 10 میل صنعتی استفاده کردم ابعاد این قسمت هم 120*30 هست.
این نوع بولت ها پیچ بسیار بلندی دارند و بعد از نصب کامل بهتره که قسمتی از پیچ رو با اره ببرید تا مزاحم کارتون نباشه.
برای دیوار هم از بولت های سنگنوردی استفاده کردم در صورتی میتونید از این نوع بولت استفاده کنید که دیوار با بتن کار شده باشه و خدا رو شکر این قسمت بتن بود و مشکلی نداشتم.
خوب در این قسمت هم آماده سازی پنل چوبی رو داریم اول پنل رو تقسیم بندی می کنیم و بعد از دریل کاری مهره های چوبی رو نصب می کنیم.من از مهره های ضربه ای خاردار استفاده کردم برای این نوع از مهره ها پنل شما باید بیشتر از 13 میلی متر باشه و قطر مته ای که به کار می گیرید 11 باشه تا فضای کافی برای بستن پیچ داشته باشیم.
برای بستن تخته چند لایی به پنل از پیچ های سرمته ای استفاده کنید کاملا محکم هستن و نیازی هم به استفاده از پیچ های بزرگ ندارید.
اگر تعداد این پنل ها رو به سه عدد افزایش بدید تقریبا میتونید تمرین خوبی رو در منزل داشته باشید در این صورت یک دیواره بولدر با ابعاد 366*244 خواهید داشت اما من به دلیل کمبود فضا فعلا بیشتر از این نتونستم ابعاد کار رو بزرگ کنم.
این هم گیره هایی که با چوب درست کردم و از استحکام خوبی هم برخورد دار هستن میتونید در کنار گیره های رزینی یک ست هم از نوع چوبی درست کنید.
بنا به درخواست دوستان ریز هزینه ها رو درج می کنم:
هزینه ساخت پنل فلزی 60 تومن
هزینه لولا 10 تومن
هزینه ورق چند لایی 18 میل روسی (122*244) 135 تومن
هزینه خرید پیچ ها 30 تومن
هزینه مهره های خاردار 30 تومن(100 عدد)
هزینه زنجیر ، رول های صنعتی ، صفحه و رول سنگنوردی ، پیچ سر مته ای و رنگ حدودا 50 تومن
یک هزینه هم برای حمل و نقل در نظر بگیرید

پ ن: 1سالن سنگنوردی شهر که با بقیه رشته های ورزشی در یک محیط قرار داره مدت هاست تعطیل شده این سالن اصلا مناسب فعالیت نیست و گیره ها و پنل ها قدیمی هستن اما در هر صورت تنها امکانات ما برای تمرین بود که به دلیل مشکلات با هیئت کوهنوردی و عدم همکاری مسئولین مدتی هست تعطیل شده طبیعتا بدون تمرینات هفتگی نمیشه انتظار صعود خوب در طبیعت رو داشت پس مجبوریم از راه های مختلف این شرایط رو برای خودمون به وجود بیاریم.
امید وارم با انتشار این مطلب دوستانی که شرایط مشابهی دارند ایده بگیرند و دست به کار بشن
در صورت انتشار این مطلب 
شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ (http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۱۱)

۱۲ آذر ۹۶ ، ۱۵:۱۴ محمد مهدی حیدری
میشه بجای تخته 7 لا از چیز دیگهری استفاده کرد

۱۰ آذر ۹۶ ، ۲۰:۴۴ محمد مهدی حیدری
باسلام میخواستم بدونم میشه عکسی از طرز شیب دادنش بذارید سایتی برای خرید گیره که ارزان باشد نمیشناسید اگر میشناسید لطفااا معرفی کنید چون من درخانه میخواهم یک دیواره بزنیم لطفااا ارزان باشد

۲۱ آبان ۹۶ ، ۲۰:۵۵ محمد مهدی حیدری
سلام میخواستم بدونم اگه بخوام شیب شو متغیر بزنم باید چه کار کنم چجوری بزنم

پاسخ:
سلام
در مطلب توضیح داده شده شیب متغییر هست
اقا بسیار عالی . مطالب قبلی رو هم دیدم بسیار عالی بود . 
پاسخ:
ممنونم
ممنون از توضیحات جامعتون.
پاسخ:
خواهش می کنم.
عالی پسر.دمت گرم
عالی پسر. دمت گرم. کارت جالب بود
پاسخ:
ممنون سیما عزیز
ای ول ای ول ای ول همین چیزاته منو اسیرت کرده پسر دمت گرم 
پاسخ:
ممنون مهدی عزیزم 
۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۳۷ سارا عدالتیان
بسیار عالی. خدا قوت🌷
پاسخ:
ممنون
مثل همیشه عالی بود .
دو تا سوال : 

1-هزینه ها رو لطفا بگو 
2-گیره های چوبی رو چطوری درست کردی. 
پاسخ:
ممنون بهرام
برای درست کردن گیره ها باید اول چوب های مقاومی رو انتخاب کنیم
من چند نوع از چوب های جنگلی رو جمع کردم و اورم و بقیش رو هم از چوب تزینی راش استفاده کردم
برای درست کردنش هم فقط یک سنباده برقی و یک اره یا عمود بر لازم هست و بقیش هم خلاقیت خودت هست که بهشون شکل بدی 
هزینه ها رو هم انتهای پست اضافی کردم.
زنده باد
در مورد هزینه هم اگه بگی عالیه
پاسخ:
ممنون
هزینه ها تقریبا 300 تومن 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی