پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

درود

گشایش مسیر "آفتاب" اوایل پاییز 1392 در جهت تغییری در مسیر های سنگنوردی منطقه انجام شد، شکل، مکان، درجه و...این مسیر متفاوت از مسیر هایی بود که تا به آن روز در منطقه گشایش شده بود. و گشایش همین مسیر شروعی بود برای گشایش های بعدی در منطقه انجیر چشمه رامیان.

اما مقداری اطلاعات در مورد این مسیر:

همان طور که گفتم این مسیر در منطقه انجیر چشمه و پشت دیواره اصلی قرار دارد تقریبا تا سنگ مورد نظر 15 دقیقه کوهپیمایی است، این مسیر به صورت منفرد در پشت دیواره قرار دارد.

متراژ این مسیر 12 متر است، و 6 عدد بولت و یک عدد کارگاه زنجیر و حلقه در مسیر دیده می شود.

فاصله آخرین میانی تا کارگاه مقداری زیاد است بهتر هست که در برنامه های آینده یک بولت دیگر روی مسیر زده شود.

درجه این مسیر اسپرت  را 5.12A قرار دادیم،مسیر با شیب نسبتا سنگینی شروع می شود و بدون گرم کردن کامل روی این مسیر نروید، ممکن است عضلات تان گرفته شود.

بولت های این مسیر به صورت دستی و با دسته رولی کوبیده شد که به صورت دست ساز ساخته شده بود، بیشتر ابزار های کار بردی روی این مسیر دست ساز بود.


(به دلیل باران و رطوبت زیاد در منطقه شمال کشور بهتر است بولت ها و صفحه ها هر ساله بازبینی شوند) 

امید قدیم
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

در حال حمایت نفر به صورت قرقره با ابزار ریورسو هستید و بنا به دلایلی مثل بیش ار حد جمع کردن طناب و نبود اضافه طناب برای جمع کردن کویئک ها و یا موارد دیگر مثل عدم ادامه مسیر همطناب شما به اضافه طناب نیاز دارد همان طور که می دانید شرکت پتزل برای این کار در کاتالوگ های خود استفاده از یک کارابین ساده برای سوراخ ریز ریورسو را پیشنهاد داده است...

امید قدیم
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

بیشتر مسیر هایی که تا به امروز دیدم یا گزارشی از گشایش آن ها خواندم از صفحه رول های ایرانی در آن ها استفاده شده بوده، مسیر هایی که اخیرا خودم گشایش کردم هم از صفحه رول های ایرانی استفاده کردم خوب علت اصلیش هزینه مناسب نسبت به مدل های خارجی و استحکام و کیفیت مطلوب اونها بوده.

این روز ها مسیر گشایش کردن و یا ترمیم مسیر های قدیمی که رول بولت های فرسوده دارن کاری سخت هست چه از نظر ریبولت کردن و کار بدنی چه از نظر بار مالی که روی شخص میاره و واقعا بدون حمایت و نداشتن اسپانسر مالی شدنی نیست.

اما در این پست می خوام چند مدل از صفحه رول هایی که تولید داخل هستن و شخصا استفاده کردم رو برسی کنم، صفحه رول های هفت گوهر، پارس، شیراز، کاراکال، آذر جوان، راک، کسا، راسخ صفحه هایی هستند که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند.

(اگر شما صفحه رول دیگری را که تولید داخل هست می شناسید لطفا معرفی کنید)

امید قدیم
۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۵:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

درود

چند هفته قبل با دیدن خبر برگزاری اولین دوره نجات فنی که پیش نیاز مربیگری سنگنوردی هم هست،تصمیم گرفتم که در کلاس شرکت کنم.هماهنگی های لازم با هیئت استان انجام شد و راهی پلور شدم.

این کلاس در سه روز کاملا فشرده برگزار شد،دو روز اول مباحث آموزش داده شد و روز آخر هم امتحان تئوری و عملی انجام شد.

در این دوره امیر طالبی به عنوان سرپرست برنامه و اشکان افشار ، نصرالله کشاورز ، مهدی غفوریان ، علی افشار از مدرسان و مهدی شهرابی به عنوان مربی حضور داشتند.

دبیر کارگروه مجید حسین پور نیز جهت نظارت بر اجرای دوره حضور داشتند.

مباحثی که در کلاس آموزش داده شد:

صعود و فرود-عبور از گره و اضافه کردن طناب-عبور از دیویشن-انتقال طناب به طناب-عبور از ری بلی-صعود مصنوعی-نجات در وضعیت فرود-نجات در وضعیت صعود-کارگاه و زاویه آن در بحث نجات-گره ها-انواع استانداردها و تاریخچه 

در کل کلاس خیلی خوبی بود و شروع خوبی است برای دوره های پیشرفته تر شاید ذهنیت بر این باشد که اکثر کارهایی که نام بردم رو در کلاس های دیگه آموزش دیده باشین اما سبک و نحوه انجام در این کلاس کاملا متفاوت بود.

تشکر میکنم از تمام اساتیدی که در دوره حضور داشتند و با صبر و حوصله جواب هر پرسشی را می دادند.

امید قدیم
۰۹ تیر ۹۴ ، ۰۶:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

بهار 1393 بود که برای آموزش صعود و فرود به گروه نوتاش به انجیر چشمه رامیان رفته بودم بعد از مدتی تمرین،گشتی در منطقه زدم به جهت پیدا کردن موقعیتی برای گشایش و مسیری که با یک تنوره شروع می شد نظرم رو جلب کرد و بعد از برگشت به خونه مقدمات کار برای گشایش این مسیر رو شروع کردم.

موضوع رو با باشگاه البرز در میان گذاشتم در ابتدا استقبالی صورت نگرفت که باعث دلخوری من شد..و کار با پشتیبانی گروه نوتاش شروع شد.

مدت زمان گشایش این مسیر خیلی طول کشید علتش هم نبود هم طناب و نداشتن دریل شارژی و شرایط آب و هوایی منطقه بود با اینکه سعی کردم مسیر با ابزار صعود بشه اما باز هم جاهایی نیاز به یک رول برای اطمینان داشت و اینکه طول اول هم رول کوبی شده بود.

اما خلاصه با همکاری چند نفر از دوستانم در دو سه هفته مداوم مسیر پژواک کامل شد که ازشون تشکر خواهم کرد.

اما بریم سراغ معرفی مسیر:

امید قدیم
۰۶ تیر ۹۴ ، ۰۷:۴۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
درود
چند هفته قبل مسیر اسپرتی را در انجیر چشمه به صورت قرقره صعود کردیم مسیر خیلی جالب و درجه بالا با گیره های ریز و ناخنی، تصمیم گرفتم که در آینده این مسیر را رول کوبی کنم (مسیر فیس هست و اصلا امکان ابزار گزاری نیست) دیروز همراه دوستم متین کار را شروع کردیم و مقداری مسیر را تمیز و مجددا صعود و فرود انجام دادیم تا قسمت هایی که باید رول کوبی شود را مشخص کنیم، کارگاه مسیر را زدیم تا در برنامه های بعدی ادامه مسیر را کامل کنیم.
امید قدیم
۰۶ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر