پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

ابزار های کیف رول کوبی

چهارشنبه, ۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴ ب.ظ

کیف رول کوبی

درود دوستان

در این پست قصد دارم لوازمی که باید برای رول کوبی یک مسیر به همراه داشته باشیم را با هم برسی کنیم.

پس بدون مقدمه خاصی میریم سراغ معرفی لوازم.

1- کیف رول کوبی:خیلی بهتر هست که برای جدا کردن این لوازم از تجهیزات سنگنوردیتون از یک کیف مخصوص استفاده کنید در این صورت حمل اونها براتون راحت تر هست.شرکت های تولید کننده تجهیزات سنگنوردی مدل های متنوعی برای این منظور تولید کرده اند.

اگر قصد داشتید خودتون این کیف رو درست کنید از پارچه زخیم و مناسب استفاده کنید.

2- چکش رول کوبی: این چکش نسبت به مدل هایی که برای میخ کوبی استفاده میشه دسته کوتاه تری داره و مخصوص کوبیدن رول هست.انتهای چکش آچاری مشاهده میشه که با توجه به تغییر سایز استاندارد رول ها کمتر مورد استفاده قرار میگیره.

3- دسته مته: با ورود دریل های شارژی دسته مته کمتر مورد استفاده قرار می گیره کوبیدن رول با این روش انرژی و زمان زیادی رو صرف می کنه اما هنوز هم در خیلی از پروژه ها مورد استفاده قرار میگیره.

4- برس بولت: قبل از به کار گیری رول بولت از این برس برای تمیز کردن سوراخ ایجاد شده استفاده می کنیم.

5- برس فلزی: از این برس برای تمیز کردن سطح سنگ از گل سنگ، گرد و غبار، تمیز کردن گیره ها، و ... استفاده می کنیم.

6- شیلنگ: از این شیلنگ برای بیرون کردن سنگ های خورد شده از سوراخ ایجاد شده استفاده می کنیم.بهتر هست طنابچه کوچکی رو بهش وصل کنید تا به راحتی کنار هارنس قرار بگیره و قابل دسترس باشه.

7- مته: تفاوتی نداره که به روش دستی رول کوبی می کنید یا با دریل شارژی همیشه یک مته اضافی به همراه داشته باشید و حتما از جنس خوب استفاده کنید. اگر از دسته مته استفاده می کنید از مته های کوتاه هیلتی که به سفارش پتزل تولید میشه استفاده کنید.

8-آچار: این که چه نوع آچاری برای بستن مهره استفاده کنیم سلیقه ای هست من معمولا از این فرانسه کوچیک استفاده می کنم علتش هم اینه که دسته کوتاهی داره و باعث میشه موقع بستن مهره نیروی خیلی زیادی بهش وارد نکنیم و نکته بعدی این که دهانه آچار تراش خورده و مهره های 12و10 همین طور پایین تر رو سفت می کنه پس نیازی به حمل اضافی نداریم.

9- مایلون: همیشه یک مایلون برای مواقع ضروری فرود و ... به همراه داشته باشید.

10- مهره : ممکن هست موقع بستن بولت مهره از دست شما رها بشه و یا مشکلی در رزوه های اون ایجاد بشه به همراه داشتن چند مهره اضافی بعضی مواقع خیلی کارآمد هست.

11- واشر : بهتر هست چند واشر اضافی برای مواقع ضروری به همراه داشته باشید.

12- واشر فنری : زمانی که زاویه رول کوبی شما خیلی مناسب نباشه تا حدودی کارآمد خواهد بود.

13- عینک : زمانی که مشغول آماده کردن سطح سنگ برای رول کوبی هستیم ضربات چکش پوسته ها ی ریز سنگ رو به اطراف پرتاب می کنه پس بهتره به فکر محافظت از چشم هامون باشم.


پ ن:شاید برای سنگنوردان خبره و حرفه ای این مطالب تکراری باشه اما یک سری هدف هایی در دل این پست وجود داره، ممنون از همراهان.
مطالب مرتبط:
در صورت انتشار این مطلب 
شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ (http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی