پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

درود حدود دو هفته ای شرایط سنگنوردی طبیعت مهیا نبود و به کوهپیمایی مشغول بودم، اما امید به خدا هفته آینده با خبر های خوبی از مسیر های منطقه انجیر چشمه وبلاگ رو به روز خواهم کرد.
امید قدیم
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
استادی می گفت در روانشناسی ثابت شده است که انسان از اشیاء و ابزار های اطراف و ابزار کار تاثیر مستقیم می گیرد..راننده های ماشین سنگین رو دیدین یک افکار خاص و یک رفتار خاص دارن تاثیر گرفته از جاده و ماشین سنگین و این تاثیر در فرزندان اون هم مشاهده میشه. و این نکته شامل رشته ما هم میشه، تا حالا فکر کردید سنگنوردی چقدر روی افکار رفتار و روحیه شما تاثیر گذاشته؟ من از تسخیر فکر و ذهن ازش یاد می کنم و این تنها مختص سنگنوردی نیست کوه و تمامی ورزش ها رو هم شامل میشه، البته که این موضوع بر میگرده به اینکه شما چقدر خودتون رو درگیرش کردید و به اون اهمیت می دید. فکر می کنم سنگ هر چه خصوصیت داره رو به ما انتقال میده، از تغییر پوست دست گرفته تا تاثیراتی رو که بر روی چهره و صورت می زاره، شبیه به خودش...
امید قدیم
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
درود این هفته سرپرستی برنامه آبشار سرخه کمر رو بر عهده داشتم این برنامه جایگزین یکی از برنامه های باشگاه البرز بود که به دلیل (خشک بودن آبشار های دار آباد) به اجرا در آمد، در کنار این برنامه فرصت رو مناسب دونستم و یک کارگاه فرود از آبشار رو ایجاد کردیم، و دوستان از این کارگاه نهایت استفاده رو بردند. در این برنامه 44 شرکت کننده داشتیم.


آبشارهای سرخه کمر در موقعیت جغرافیایی N370038 E101413 در استان گلستان واقع است. مجموعه آبشارهای سرخه کمر واقع در سه کیلومتری جنوب شرق شهر رامیان واقع و ارتفاع بلندترین آبشار آن 28 متر است. از این مجموعه آبشار میتوان به آبشار نعیم آباد با 28 متر ارتفاع اشاره کرد که برای فرود های فنی مورد استفاده ورزشکاران قرار میگیرد. محیط آبشارها در دل جنگلهای انبوه شرق رامیان قرار دارد و طبیعت بسیار زیبایی را رقم زده است. سرخه کمر نام اولین آبشار از مجموعه آبشارهایی به همین نام است . بیش از 8 آبشار در مسیر سرخه کمر وجود دارد که ارتفاع اولین آبشار حدود 23 متر می باشد. به فاصله ی کمتر از نیم ساعت 3 آبشار دیگر نیز دیده می شود .
امید قدیم
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۴۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود
 نوروز امسال همراه با دوست خوبم نوید مشغول به گشت در منطقه قلعه ماران بودیم که به سنگی برخورد کردیم که نظرمان را جلب کرد، شروع به برسی کردیم و نهایت تصمیم گرفتیم تا صعودی را تجربه کنیم و اقدام به کارگاه زدن و برسی وضعیت سنگ کردیم...
امید قدیم
۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود مدتی قبل شروع به نوشتن مطلبی در مورد اولین صعود های منطقه علم کوه کرده بودم منبع من کتاب قدیمی علم کوه بود، با مشکل سرور بلاگفا این مطلب پاک شد، فایل هام رو مرور می کردم که متوجه شدم تو سیستمم ذخیره دارم تصمیم گرفتم مجدد درج کنم تقدیم به شما.
1902-1281
 در سال 1902 میلادی مطابق با 1281 هجری شمسی قبل از جنگ جهانی دوم برای اولین بار منطقه تخت سلیمان مورد برسی برادران برن مولر(Bornmoller) گیاه شناس قرار گرفت. برادران برن مولر اهل آلمان بودند و توانستند قله علم کوه را بلندترین قله منطقه تشخیص بدهند،آن ها شناسایی کوتاهی در منطقه به عمل آوردند.در مورد این که آن ها توانستند قله علم کوه را صعود کنند مدرکی در دست نیست. برادران مولر از راه شمال شرقی وارد منطقه شده و به احتمال زیاد توانستند قله علم کوه را صعود نمایند، گروه آلمانی راه کلاردشت و مسیر ونداربن را انتخاب کرده و بعد از رسیدن به گوسفند سرای از یال چشمه لیزونک گذر کرده و از زیر قله سیاه کمان در جهت حصارچال خود را به گردنه چالون می رسانند و از آن جا به مطالعات خود مشغول می شوند.
امید قدیم
۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
درود این هفته همراه با دوستان به مسیر آفتاب رفتیم و بعد مدتها روی این مسیر کار کردیم، بسیار لذت بخش بود.خوشبختانه چون این مسیر داخل دره ای قرار دارد باد خیلی خوبی می وزید. بعد از تمرین به دیواره انجیر چشمه رفتیم و مقداری روی گشایش مسیر جدید کار کردیم هنوز شرایط محیا کردن دریل شارژی نیست و به صورت دستی رول ها کوبیده میشه که کار رو خیلی عقب می اندازه.
 امید وارم که این مسیر اسپرت کمتر از یک ماهه دیگه تموم بشه :)

امید قدیم
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۰۴:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

پیج های فیس بوکم رو مرور می کردم که به خبری در مورد کارابین Ange پتزل برخورد کردم، بر اثر جابه جا شدن تسمه و قرار گرفتن بر روی ضامن کارابین، و بار اومدن توی اون حالت، ضامن کج شده و فرد صعود کننده سقوط کوچکی رو کرده و خوشبختانه روی میانی بعدی توقف کرده.

شکل و طراحی ضامن کارابین Ange با بدنه اصلی جوری هست که تسمه بر اثر حرکت روی بدنه کارابین، بتونه اونجا بشینه و فیکس بشه و با بار اومدن توی اون حالت هم این اتفاق افتاده.

آیا این اتفاق به سبب طراحی خاص کارابین آنجل هست؟یا امکان داره برای مدل های دیگه هم اتفاق بیافته؟فکر می کنم حرکت روان و راحت تسمه هم بی تاثیر نباشه در کارابین های سنجاقی از تسمه باریک و نرم استفاده میشه و به راحتی تاب می خورن و روی کارابین حرکت می کنند.

لطفا این لینک که مربوط به همین موضوع هست را ببینید.

امید قدیم
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود
جمعه گذشته همراه دوستان خوبم به منطقه برغان رفتیم،اولین باری بود که این منطقه رو میدیدم، به نظرم یه مقدار فاصله اش زیاد هست نسبت به تهران. با وارد شده به روستا متوجه شدیم که جاده رو بستن و با پرس وجویی که از مردم محلی کردیم آدرس جاده ای رو دادند که از دل تپه ها می گذشت خلاصه راه رو پیدا کردیم و به منطقه رسیدیم. دوستان، منطقه برغان بالا رو برای تمرین در نظر گرفته بودند و با مقداری کوهپیمایی به محلی رسیدیم که چشمه و پوشش گیاهی خوبی داشت(توی اون منطقه همچین چیزی مثل سراب بود!) مقداری استراحت کردیم و دیداری با دوستان تازه کردیم،مجدد شروع به کوهپیمایی کردیم و حدودا 15 دقیقه بعد پای مسیر ها بودیم.
امید قدیم
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درود

دوستانی که مسیری گشایش کرده اند یا با بولت و صفحه ها سر و کار داشته اند حتما اهمیت استفاده از بولت مناسب برای گشایش و کارگاه زدن را می دانند.زمانی که شما بولتی را به دیواره می کوبید و ظاهری متناسب را پیدا می کند دیگران به آن اعتماد کامل می کنند.

این روز ها با توجه به قیمت بالای بولت های مارک و معتبر گاهی ممکن است از جنس های درجه دو یا معروف به بولت چینی استفاده کنید.آیا این بولت ها به کیفیت برند ها می رسند؟آیا کارایی اونها رو دارند؟

امید قدیم
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر