پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

درود دوستان

مدت خیلی زیادی هست که وبلاگ رو آپدیت نکرده بودم احتمالا حدود یک سال از آخرین پستی که گذاشتم می گذره، خب علت ها و بهانه های زیادی برای ننوشتن دارم اما دلیل اصلی که برای همه دوستان وبلاگ نویس وجود داره کمرنگ شدن دنیای وبلاگ نویسی با ظهور شبکه های مجازی هست خیلی ها نظرشون از نوشتن در بستر وب تغییر کرده و در اینستاگرام یا تلگرام مشغول نوشتن هستند از طرفی بازدید مطالب در اون فضا هم بیشتر هست.

اما یک نکته ای رو فراموش نکنیم سایت هایی مثل climbing و rock and ice هم شبکه های مجازی دارند هیچ وقت دست از نوشتن از بستر وب برداشتن؟

تا زمانی که من دارم این مطلب رو می نویسم! خوشبختانه هنوز هم برای سرچ کردن در خصوص مطلبی ما سراغ مرور گرها و موتور های جستو جو رو میگیرم.

اما من هنوز هم سعی می کنم گزارش های بلند و کروکی ها رو در پاکوب درج کنم گاهی هم به مطلبی بر می خورم که انگیزه ای میشه برای نوشتن 

در این پست شما با سنگین ترین مسیر های اسپرت دنیا آشنا خواهید شد درجه تمامی این مسیر ها در رنج 5.15 قرار داره، من سعی کردم ویدئو هر مسیر رو هم پیدا کنم و لینک یوتیوب رو درج کنم.

خب بریم با سخت ترین مسیر های اسپرت دنیا آشنا بشیم

bibliography 5.15d

اگر تا امروز اسم این مسیر رو کمتر شنیدین حق دارید چرا که تقریبا به تازگی توسط alex megos صعود شده

این مسیر در سال 2011 توسط اتان پرینگل گشایش شده

الکس برای صعود این مسیر 3 سال تمرین داشته و در مجموع 60 روز تلاش سنگنوردی

bibliography دومین 5.15d تاریخ سنگنوردی تا به امروز هست

این مسیر رو با بیوگرافی اشتباه نگیرید این دو مسیر کنار هم قرار دارند.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Silence 5.15d

مسیر سکوت در نروژ و در یک دهانه غار مانند قرار داره adam ondra در سال 2013 این مسیر رو گشایش کرد و در سال 2017 موفق به صعود مسیر شد.

آدام درجه این مسیر رو با احتیاط داده و به گفته خودش این مسیر از هر مسیری که صعود کردم سخت تر بود.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Change 5.15c

مسیر تغییر اولین 5.15c دنیای سنگنوردی، موقعیت مکانی تغییر و سکوت یکی هست هر دو در نروژ و در یک منطقه قرار گرفتند.

گشایش این مسیر توسط adam ondra انجام شده.

آدام در 4 اکتبر 2012 موفق به اولین صعود مسیر شد.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

La Dura Dura 5.15c

توی این لیست 15C زیاد داریم!

دورا دورا در اسپانیا قرار داره و در سال 2009 توسط کریس شارما گشایش شد.

adam ondra در فوریه 2013 موفق به صعود رد پوینت مسیر میشه تقریبا یک ماه بعد کریس شارما مسیر رو صعود میکنه و درجه مسیر تایید میشه.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Perfecto Mundo 5.15c

پرفکت موندو در مارگالف اسپانیا قرار داره حدود 8 یا 9 سال قبل توسط کریس شارما گشایش شده. مسیر از یک شیب 45 درجه و 25 حرکت سنگین تشکیل شده.

اولین صعود مسیر توسط alex megos انجام شده

الان که دارم این پست رو تایپ می کنم چند هفته ای هست که آدام اندرا این مسیر رو پروژه کرده و باید منتظر باشیم ببینم از پس صعود مسیر بر میاد یا نه!

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Vasil Vasil 5.15c

این مسیر در جمهوری چک قرار داره و اولین صعود در سال 2013 توسط آدام اندرا انجام شده.

آدام گفته بوده که 5 سال قبل تر هم این مسیر رو صعود کرده!

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

La Rage d'Adam 5.15bc

سخت ترین مسیر اسپرت فرانسه، واقع شده در منطقه وردون این مسیر توسط Antonin Rhodes گشایش شده و اولین صعود مسیر هم توسط Sébastien Bouin به صورت رد پوینت انجام شده.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

El Bon Combat 5.15bc

ال کمبات در اسپانیا واقع شده مسیر توسط Martí Iglesias Galobart گشایش شده اولین صعود مسیر در 7 مارس 2015 توسط کریس شارما انجام شده.

Jakob Schubert در سال 2018 مسیر رو صعود میکنه و پیشنهاد میده که درجه مسیر +9a هست

مسیر در سال 2019 توسط Felipe Camargo صعود میشه و درجه کریس شارما رو تایید میکنه

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Move 5.15b

مسیر حرکت هم مثل مسیر تغییر و سکوت در نروژ و در یک موقعیت مکانی قرار گرفته اولین صعود مسیر هم توسط ادام اندرا در سال 2013صورت گرفته

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Ali Hulk Sit Start Extension 5.15b

مسیر علی هالک در غار علی بابا در رودلار اسپانیا واقع شده، این مسیر در طول زمان دچار تغییر شده و مقداری طول مسیر افزایش پیدا کرده.

علی هالک اصلی با درجه 5.14d اولین بار توسط Dani Andrada در سال 2007 صعود شده.

مسیر دستخوش تغییراتی میشه و چندین حرکت به اون اضافی میشه Jonatan Flor مسیر جدید رو صعود می کنه و درجه اون به 5.15b تغییر پیدا میکنه.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

Apocalipsis de la Gioconda 5.15b

این مسیر هم در رودلار اسپانیا واقع شده و برای اولین بار در سال 2019 توسط Jonatan Flor صعود شده، این مسیر هم ترکیبی از دو مسیر است.

Ataxia Hiperextension 5.15b

مسیر در اسپانیا واقع شده و اولین بار در سال 2019 توسط Jonathan Guadalcazar صعود شده

Chaxiraxi 5.15b

چاکسی راکسی در اسپانیا و در نزدیکی مسیر دورا دورا قرار داره،مسیر توسط کریس شارما گشایش شده و اولین صعود در سال 2011 توسط ادام اندرا انجام شده.

برای دیدن فیلم صعود مسیر کلیک کنید

ما با چند مسیر سنگین دنیای صعود های اسپرت آشنا شدیم. مسیرهایی با درجه 5.15a و 5.15b زیاد هستن اما منبع من همین تعداد رو معرفی کرده بود که البته من هم یک مسیر به این لیست اضافی کردم.

در نروژ درست در همون منطقه ای که مسیر های سکوت و حرکت قرار داره چند مسیر با درجه 5.15a-b وجود داره.

در اسپانیا هم حدودا نزدیک به 50 مسیر در رنج 5.15 وجود داره

در فرانسه هم تقریبا 21 مسیر در رنج 5.15

اون چیزی که مشخص هست ما در یک مسیر صعودی افزایش درجه قرار داریم و فکر نمی کنم دور از ذهن باشه که در سالهای آینده درجه جدیدی به دنیای سنگنوردی معرفی بشه آدام اندرا و کریس شارما نشون دادن که مرزهای توانایی انسان فرا تر از چیزی هست که می بینیم.

من خیلی مشتاق هستم که بتونم مسیر های اسپرت معتبر و معروف ایران رو هم معرفی کنم، متاسفانه ما در خصوص اخبار داخلی صعود ها منبع دقیق قوی و به روزی رو نداریم و خصوصا در سالهای اخیر با پیشرفت شبکه های مجازی به جای قوی تر شدن پس رفت شدیدی داشتیم.

اگر شخصی علاقمند به مشارکت در این خصوص بود برای من پیام بزاره

در صورت انتشار مطالب شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ(http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۱)

بسیار ممنونم امید عزیز فیلم هارو دیدم سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی