پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

شستشوی و ترمیم فرند

يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ

درود دوستان

قبلا به صورت یک پست کامل در خصوص شستشوی ابزار فنی صحبت کردم که خوشبختانه با استقبال خیلی خوبی از نگاه خواننده ها مواجه شد.اما به بهانه تعمیر یکی از فرند ها که دچار مشکل شده بود تصمیم گرفتم مجدد بنویسم.

همان طور که در تصویر می بینید یک سری ابزار برای سرویس انتخاب کردم کارابین ها و فرند ها را با آب شستشو دادم تا گرد و خاک ما بین قطعات شسته شود.

ابزارها را روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند و مابین پیچ را با دستمال یا حوله تمیز کنید.

مقداری از اسپری wd-40 را داخل پیچ های کارابین اسپری کنید و پیچ را بازو بسته کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

حالا نوبت به فرند ها است فاصله بین بادامک ها را کاملا اسپری کنید و مدام بازو بسته کنید تا ابزار روان شده و شستشو حاصل شود.

بعد از شستشو روغن اضافه که روی ابزار به جای می ماند را با حوله یا دستمال پاک کنید. ابزار را یکی دو روز در حالت استراحت قرار دهید و دو مرتبه دیگر هم برای پاک کردن روغن ابزار اقدام کنید.

اگر تسمه فرند شما کهنه و قدیمی شده یا آسیب دیده اقدام به عوض کردن و یا درست کردن بک آپ برای اون باشید.

بکسل بادامک یکی از فرند های من دچار پارگی شده بود که با توجه به دسترسی نداشتن به کارخانه سازنده و یا هزینه های غیر قابل قبول فرستادن ابزار جهت تعمیر ناچارا به فکر ترفندی برای بهبود وضعیت ابزار شدم.

با توجه به اینکه این بکسل نقش باز و بسته کردن بادامک را دارد و هنوز هم به صورت کامل پاره نشده بود تصمیم گرفتم از چسب مقاومی برای محکم کاری اتصال استفاده کنم.

چسب فولاد هل یا زیپر نمونه های مناسبی برای این کار هستند من از چسب زیپر استفاده کردم در هر یک سانتی متر مربع 320 کیلو گرم مقاومت کششی و تحمل دمای حرارتی بین -30 تا 130 درجه سانتی گراد از ویژگی هایی هست که شرکت سازنده برای این محصول تضمین کرده است.

چسب زدن در محل مورد نظر را دو تا سه مرتبه انجام بدید تا به حجم مناسبی از در برگیرندگی برسید.یک روز به ابزار استراحت بدید تا اتصال به حداکثر استحکام برسد و بعد از این قابل استفاده است.


پست های مرتبط:

شستشوی ابزار فنی

در صورت انتشار این مطلب

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ(http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۱)

سلام
خیلی ممنون. خوب بود
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی