پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

برسی صفحه رول های ایرانی

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ق.ظ

درود

بیشتر مسیر هایی که تا به امروز دیدم یا گزارشی از گشایش آن ها خواندم از صفحه رول های ایرانی در آن ها استفاده شده بوده، مسیر هایی که اخیرا خودم گشایش کردم هم از صفحه رول های ایرانی استفاده کردم خوب علت اصلیش هزینه مناسب نسبت به مدل های خارجی و استحکام و کیفیت مطلوب اونها بوده.

این روز ها مسیر گشایش کردن و یا ترمیم مسیر های قدیمی که رول بولت های فرسوده دارن کاری سخت هست چه از نظر ریبولت کردن و کار بدنی چه از نظر بار مالی که روی شخص میاره و واقعا بدون حمایت و نداشتن اسپانسر مالی شدنی نیست.

اما در این پست می خوام چند مدل از صفحه رول هایی که تولید داخل هستن و شخصا استفاده کردم رو برسی کنم، صفحه رول های هفت گوهر، پارس، شیراز، کاراکال، آذر جوان، راک، کسا، راسخ صفحه هایی هستند که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند.

(اگر شما صفحه رول دیگری را که تولید داخل هست می شناسید لطفا معرفی کنید)

صفحه رول هفت گوهر

در دو نوع 10 و 8 میل تولید میشن، جنس این صفحه رول ها از فولاد زد زنگ هست با قطر 10 میل و توان مقاومتی MBL)1 25KN) و وزن 43 گرم در مدل 10 میل.

فکر می کنم که بهترین ترین صفحه رول داخلی هفت گوهر باشه هم از وزن مناسبی برخوردار هست هم شخصا ندیدم که شرایط جوی باعث زنگ زدگی این صفحه رول بشه کمترین آسیب رو به ابزار میزنه و به خوبی قالب گیری شده از وزن مناسبی هم برخوردار هست، میتونه با مدل های خارجی رقابت کنه.

صفحه رول پارس، شیراز

این صفحه رول ها هم صفحه های مقاوم و محکمی هستند گالوانیزه شده و فکر میکنم جزء پراستفاده ترین صفحه ها باشند.دقیقا وزن این مدل رو یادم نمیاد اما از سایر مدل ها سنگین تر هستن.

مقاومت درج شده بر روی صفحه های شیراز 1(32KN (MBL هست و فکر می کنم نسبت به بقیه مدل ها از مقاومت بیشتری برخوردار هست.

ایرادی که میتونم به این صفحه بگیرم نحوه قالب گیری اون هست به صورتی که در دور صفحه و حلقه داخلی ضایعات فلزی رو مشاهده می کنید و دارای سطح صاف و پرداخت شده ای نیست و باعث آسیب دیدگی کارابین ها می شود.

بهتر هست قبل از استفاده با سوهان این صفحه رو پرداخت کنید.

صفحه رول آذر جوان

از این صفحه رول یک بار استفاده کردم و هفته بعد که مجددا برای ادامه گشایش روی مسیر رفته بودم متوجه زنگ زدگی خیلی جزئی روی قسمت هایی ازصفحه شدم از نظر قالب گیری در حلقه داخلی پرداخت شده و صاف هست و لبه های نسبتا تیز و صافی و وزن کمی دارد.

(چند وقت قبل مجدد به صفحه رول سر زدم و بازبینی کردم مقدار زنگ زدگی بیشتر شده بود)

مقاومت درج شده روی این صفحه 25KN است.

صفحه رول راک

این صفحه رول تازه به دستم رسیده و هنوز در دیواره امتحانش نکردم اما با توجه به مشخصات ظاهری که داره، قالب گیری خوب و تمیزی داره گالوانیزه شده است و حلقه داخلی هم صاف و بدون ضایعات قالب گیری است.

مقاومت درج شده روی ابزار 26KN است.

صفحه رول کاراکال

از این صفحه رول استفاده نکردم و فقط در مسیر هایی دیدم که ازش استفاده شده از چند سال قبل تولید می شده از نظر شباهت و جنس بسیار شبیه به صفحه های راک هست گالوانیزه شده و قالب گیری مناسبی دارد.

میزان مقاومتی روی بدنه درج نشده و تنها نشان کاراکال بر روی بدنه آن قرار دارد.

صفحه رول کسا

این صفحه رو شخصا در طبیعت ندیدم و تنها مورد استفاده ای که از این صفحه داشتیم سالن سنگنوردی بوده و فکر می کنم برای همین منظور هم طراحی شده باشه از نظر وزن تقریبا مانند صفحه رول های شیراز است.

مقاومتی روی بدنه درج نشده تنها آرم تجاری شرکت روی آن قرار دارد.

صفحه رول راسخ

این صفحه رول را در سفری که به منطقه پل خواب داشتم روی مسیری دیدم، تقریبا شبیه به صفحه کسا هست حتی می تونم بگم مقداری از آن بزرگتر هم هست!و جز صفحه ها با وزن بالا محسوب می شود.مقاومتی روی بدنه آن درج نشده و تنها نام تجاری شرکت به لاتین روی آن نوشته شده است.

اگر با دقت به حلقه داخلی نگاه کنید خوردگی کوچکی بر اثر در گیری ابزار، به معنوان مثال فی فی با صفحه می بینید.

اگر اطلاعات بیشتری را در این زمینه دارید لطفا در قسمت نظرات بیان کنید.


در صورت انتشار این مطلب 

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ(http://pakoob.blog.ir) درج شود.


 پ ن:

قصد تبلیغ یک برند یا محصولی رو نداشتم هدف از این نوشته فقط انتقال تجربیات شخصی بوده است.

1-کارخانه های سازنده ابزار برای آزمون توانمندی ابزارهای خود تعدادی از آنها را در اختیار تست کننده قرار می دهند. بر این اساس هر یک از ابزارهای تحت کشش در نقطه ای شکسته و یا پاره می شوند. بر این اساس پائین ترین نقطه ای را که ابزارهای تولیدی پاره یا شکسته می شوند توسط تست کننده به عنوان نقطه شکست آن سری از ابزارها در نظر گرفته می شود و به عنوان MBL یا Minimum Break Load شناخته می شود.(کوه قاف)

نظرات  (۱)

سلام
متشکرم از مطلبتون،
من با همه این صفحه رول ها کار کردم و بهترین صفحه رول رو پارس دیدم.
با شرکتش تماس گرفتم و اونها تست های استاندارد رو برام فرستادن و من رو مطمئن کردن .
اوایل کمی لبه های تیز داشت که با ارتباط با مسئول فروششون،تصحیح کردن و با تضمین برای ما فرستادن .سری جدید کامل درست شده و الان عالیه شده مخصوصا قیمت مناسبش که به جیب ما میخوره



پاسخ:
درود دوست گرامی
با تشکر از شما
صفحه رول های پارس کیفیت مناسبی دارن هنوز سری جدیدش رو تهیه نکردم اما قبلا ازشون استفاده کردم و راضی بودم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی