پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

تیغه های بوقوتو

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ
کوهستان بوقوتو در مرز استان های گلستان و سمنان و در مسیر آزادشهر به خوش ییلاق واقع شده است.
کوه بوقوتو با ارتفاع تقریبی 2240 متر در روستای ترسه از توابع شهرستان مینودشت قرار دارد.بلند ترین نقطه بر روی تیغه های بوقوتو خان بوقوتو نام دارد که ارتفاع تقریبی آن 2312 متر است.
قله ی دیگری با نام سلطان بوقوتو بر روی این خط الرس قرار دارد که ارتفاع پایین تری از خان بوقوتو دارد.
منطقه بوقوتو باستانی و تاریخی است و در راه صعود این قله آثار باستانی شامل سفال ها کوزه های شکسته و بناهای آجری را مشاهده می کنید.
این منطقه دیواره های بسیار خوبی دارد از شاخک های منفرد تا دیواره های یک پارچه اما به دلیل سختی دسترسی و فاصله زیاد آن با شهر های مرکزی کمتر مورد توجه سنگنوردان قرار گرفته است اما در عوض برنامه های ترکیبی و صعود های میکس خوبی را می توان در منطقه اجرا کرد.
زمانی که به نیمه های مسیر می رسید دره ای رو به رویتان نمایان می شود که در فصل زمستان تا حدود 1.5 متر برف در آن مشاهده شده است با برسی هایی که انجام دادیم در صورت سرما و بارش مناسب مکان خوبی برای تمرین صعود یخچال می باشد و از شیب قابل قبولی هم برخوردار است.
اما همین منطقه در تابستان بسیار خطرناک هست و ریزش های زیادی دارد.
تیغه های بوقوتو به دلیل بکر بودن و تردد بسیار کم پوشیده از گیاهان و شاخه های خشک درختان هستند (آقا اگر اومدن به این منطقه مراقب لباس ها تون باشید این شاخه های مناطق جنگلی پدرش رو در میارن مخصوصا  لایه اول و کت پر)
در راه صعود به تیغه ها و تقریبا نزدیکی قله دهانه غاری وجود دارد که دوست خوبم علی شاه محمدی به همراه همنوردش آن را کشف کرده اند و آن را با نام کوشا نام گزاری کرده اند.
تنها چشمه ای که در منطقه وجود دارد اوایل راه است و بی آبی یکی از مشکلات صعود این قله است.
بوقوتو به معنای به باغ داخل یا به باغ تو است.
با تشکر از دوستانم بابت همراهی در این برنامه، یکی از خوان های پایان نامه تیک خورد :)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی