پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

پاکوب

در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...

اخبار وبلاگ:
معرفی منطقه شیرین آباد به همراه کروکی
نظراتی که به صورت خصوصی در وبلاگ درج می کنید امکان پاسخ داده شدن ندارند در صورت امکان برای جواب سوال ایمیل یا شماره تماس وارد کنید

طبقه بندی موضوعی

مقایسه کفش Miura Lace و Katana Lace

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۵۲ ب.ظ

درود دوستان

در این پست قصد دارم دو مدل از کفش های محبوب لسپورتیوا کاتانا و میورا را با هم مقایسه کنم.این دو کفش تقریبا در یک کلاس قرار دارند و از نظر کارایی به هم شباهت دارند البته میورا به واسطه ی انحنای بیشتر برای صعود های بولدر مورد مناسب تری به نظر می رسد.

هر دو این کفش ها بارها امتحانشان را پس دادند و جر تاپ تن ها می باشند.طبق برسی های outdoorgearlab کاتانای بندی دومین کفش محبوب و میورا بندی پنجمین کفش محبوب هستند. معیار این انتخاب ها که از بین 21 کفش محبوب انجام شده است امتیاز هایی هست که به انواع قسمت های کفش داده می شود مانند راحتی، لبه گیری و ...

تغییر ظاهری هر دو مدل بعد از مدت قابل توجهی استفاده

سایز و تناسب

هر دو مدل به واسطه بندی بودن سازگار با هر پایی هستند اما در استفاده های تخصصی تر و صعود های جدی باید به ریزترین نکات توجه کنیم.

کاتانا بندی مناسب پاهای معمولی رو به پنجه پهن هستند و علاوه بر این برای پاشنه های به نسبت باریک طراحی شده است.

میورا بندی مناسب پاهای معمولی و باریک هست تجربه خودم از استفاده این مدل این هست که یک مقدار برای پاهای پنجه پهن در استفاده طولانی مدت ناراحت کننده هست اما این به این معنی نیست که قابل استفاده نباشد در استراحت بین طول ها این مشکل حل شدنی است.

بهترین استفاده برای کاتانا 1 تا 0.5 سایز کوچکتر و برای میورا 1 تا 1.5 سایز کوچکتر از سایز کفش شهری شما هستند این اندازه ها طبق سایز بندی US هستند.

permanent power platform

قابلیت ها

P3 ماحصل این فراید عدم تغییر شکل ظاهری کفش در گذر زمان و استفاده های زیاد است. با این قابلیت که اکثر کفش های حرفه ای لسپورتیوا شامل آن هستند، کفش حالت تهاجمی خود و استایل اولیه را همیشه به همراه دارد. میورا بندی فاقد این قابلیت است و بعد از گذشت زمان کم کم تغییر شکل می دهد و از دوام کمتری برخوردار است.اما این به آن معنی نیست که کارایی خود را از دست دهد.کاتانای بندی این قابلیت را به همراه دارد.

Vibram XS Edge یکی از بهترین زیره های لسپورتیوا با قابلیت لبه گیری استثنایی است و هر دو مدل از این زیره برخوردار هستند.

زیره کفش سنگنوردی

بهترین استفاده

کاتانا:مناسب برای دیواره نوردی، سطول عموی معلق و صاف، مناسب برای شکاف نوردی

میورا:مناسب برای تمام سطوح، سنگنوردی اسپرت، بولدرینگ، شکاف نوردی

شاید میورا و کاتانا از نظر ظاهری به هم شبیه باشند اما از نظر کلاس های طبقه بندی مقداری با هم فاصله دارند میورا را می توان به خاطر عدم تقارن یا انحنای بیشتر نسبت به کاتانا یک کفش همه کاره تر در نظر گرفت که در صعود های بولدر هم جواب گو هست اما کاتانا کفشی با راحتی بیشتر است که در کلاس کفش های دیواره نوردی حرفه ای قرار می گیرد. 

هر دو مدل مناسب شکاف نوردی هستند اما طبق طبقه بندی های outdoorgearlab کاتانای بندی نمره بیشتری را گرفته است.

از نظر در دسترس بودن مدل میورا بیشتر در فروشگاه های ایران موجود است و شاید یکی از معایب کاتانای بندی سخت پیدا شدن آن باشد.

در آخر این نکته را هم اضافی می کنم که مسیر La Dura Dura 5.15c با کفش میورا و مسیر Dawn Wall VI 5.14d با کفش کاتانا توسط آدام اوندرا صعود شده است.


پ ن: هدف از این نوشته ها و انتقال تجربه های شخصی، تبلیغ برند یا شرکت خاصی نیست و صرفا انتقال تجربیات برای انتخاب بهتر و خرید ابزار است.

مطالب مرتبط با این پست:

برسی کفش Ozone Plus

منابع:

outdoorgearlab 

99boulders

در صورت انتشار این مطلب 

شایسته است نام نویسنده و نام وبلاگ (http://pakoob.blog.ir) درج شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی